Proč nefunguje připojení k VPS?
- V uživatelském rozhraní zkontrolujte, že je váš server zaplacený a že není vypnutý.
- Zkontrolujte (např. pomocí web konzole), že vaše VPS má nainstalovaný operační systém - platí především pro objednávky aplikací nebo operačních systémů s vlastní instalací uživatelem a nehlásí žádné jiné chyby v důsledku, kterých by systém správně neběžel.
- Pokud se vám zobrazuje chyba "No bootable device", pak ta také souvisí s nenainstalovaným operačním systémem na VPS. O příčíně a řešení více zde.
- Zkontrolujte nastavení vašeho firewallu, např. zda si neblokujete některý z portů na který se snažíte připojit.
- Pokud se přihlašujete přes VNC klienty třetích stran, zkontrolujte v uživatelském rozhraní, že používáte IP adresu určenou výhradně pro VNC a nezaměňujte ji za IP adresu k VPS. Přístup k VNC je povolen z bezpečnostních důvodu jen po dobu maximálně 24 hodin. Poté je přístup v uživatelském rozhraní nutné znovu povolit.
- Pokud se přihlašujete přes aplikaci Vzdálená plocha, zkontrolujte kromě výše uvedených bodů, že používáte IP adresu VPS a nezaměňujete ji za IP adresu určenou pro VNC. Důležité je také samozřejmě používat platné přihlašovací údaje uživatele OS a mít v nastavení Windows povolené RDP pro Vzdálenou plochu. Tato volba je nicméně ve verzích 2012 a 2016 povolena jako výchozí možnost.