E-mailové služby

Jaké použít nastavení pro POP3, IMAP4 nebo SMTP?

POP3

Adresa serveru: např. pro doménu example.com to bude mail.example.com
Port: 110
Port SSL/TLS: 995
Jméno: shodné s e-mailovou adresou, např. adresa@example.com
Heslo: vámi nastavené heslo ke schránce

IMAP

Adresa serveru: např. pro doménu example.com to bude mail.example.com
Port: 143
Port SSL/TLS: 993
Jméno: shodné s e-mailovou adresou, např. adresa@example.com
Heslo: vámi nastavené heslo ke schránce

SMTP

Adresa serveru: např. pro doménu example.com to bude smtp.example.com
Port (+TLS): 25, 366, 587
Port SSL: 465
Jméno: shodné s e-mailovou adresou, např. adresa@example.com
Heslo: vámi nastavené heslo ke schránce

Pokud se vám nedaří odeslat e-mail při použití portu 25 zkuste některý z alternativních portů (366 nebo 587). Někteří poskytovatelé internetu blokují provoz na výchozím portu, čímž se brání odesílání SPAMu z jejich sítě a následnému řešení problémů z toho vyplývajících.

Jaký je rozdíl v používání POP3 a IMAP?

Adresa serveru příchozí pošty

Adresa serveru příchozí pošty je u obou protokolů stejná. Máme-li např. doménu example.com je tvar serveru příchozí pošty mail.example.com.

Protokol POP3

Pop3 (Post Office Protocol version 3) je starší, jednoduchý komunikační protokol. Umí pouze zjistit na serveru počet zpráv, jejich velikost a tyto zprávy stáhnout (celé nebo část určenou počtem řádků) a případně je ze serveru smazat.

Protokol IMAP

Imap (často také IMAP4, Internet Message Access Protocol version 4) je novější komunikační protokol, který kromě stahování zpráv, umí například práci se složkami, obousměrný přenos (tedy uložení na server - například u odeslané pošty), asynchronní notifikace (přijde zpráva a okamžitě se stáhne, bez čekání na periodickou kontrolu), schránka může být otevřená z více počítačů současně, vyhledávání ve zprávách, práce s přílohami (bez stahování celé zprávy), příznaky zpráv (např. přečtená, odpovězená) a řada dalších funkcí.

Šifrování

Šifrování pomocí SSL nebo TLS podporují oba protokoly.

Jsou nějaká omezení při využívání vašeho SMTP serveru?

Z důvodu zajištění bezproblémového provozu námi nabízených poštovních služeb pro všechny zákazníky, je nutné chránit poskytované služby proti jejich zneužití. Email tak lze odeslat najednou max. 100 příjemcům (včetně příjemce kopie a skryté kopie). Dále je nutné uvést existující emailovou adresu odesilatele a platnou autorizaci. V opačném případě dojde k zablokování odeslání emailu. Max. počet odeslaných zpráv přes smtp je 1000 emailů na doménu za 24h.

Jaká je adresa pro přihlášení do webmailu?

Webmail je dostupný na adrese http://mail."jmeno-vasi-domeny.cz" (za "jmeno-vasi-domeny.cz" dosaďte celý název registrované domény). Po zadání této adresy dojde k automatickému přesměrování na přihlášení do webmailu. Pro přihlášení vkládáte celý název vaší emailové adresy a vaše heslo.

Kde si mohu založit e-mailovou schránku?

  1. Přihlaste se do uživatelského rozhraní.
  2. U vaší domény (viz seznam domén na Dashboardu nebo v menu Domény>Správa domén) klikněte na tlačítko "Detail".
  3. Klikněte na záložku "Email".
  4. Rozklikněte tlačítko "Založit nový email".
  5. Vyplňte jméno schránky např. "info".
  6. Zadejte heslo, které budete používat pro přihlášení.
  7. Před vytvořením můžete uvést emailové adresy pro přeposílání kopií všech přijímaných zpráv.
  8. Schránku založíte tlačítkem "Přidat".
  9. Pokud je vaše doména plně funkční tzn. především, že je na nás nasměrována a není v převodním ani registračním procesu je vaše emailová schránka funkční zpravidla už do několika minut.

Jaký je rozdíl mezi emailem typu "schránka" a "přesměrování"?

Schránka

Schránka je plnohodnotná e-mailová schránka, ke které se lze přihlásit přes webové rozhraní nebo vzdáleně pomocí e-mailového klienta. U schránky lze nastavit přeposílání kopií příchozích e-mailových zpráv na jiné adresy, přičemž originál příchozí pošty bude zachován. Na schránku se vztahují prostorové kvóty pro e-maily.

Přesměrování

Přesměrování je pouze záznamem e-mailové adresy a nejedná se o plnohodnotnou e-mailovou schránku. Pošta, která bude zaslána na adresu forwardu, bude přeposlána na e-mailové adresy uvedené v nastavení přesměrování a originál příchozí pošty nebude zachován. Na přesměrování se nevztahují prostorové kvóty pro e-maily. Na přesměrování se nelze přihlásit přes webmail nebo vzdáleně přes e-mailového klienta.

Pokud adresu přesměrování chcete použít jako adresu odesilatele a používáte naše SMTP pak jako autorizaci (ověření odchozí pošty) musíte uvést schránku, kterou máte založenou v uživatelském rozhraní.

Jak změním schránku na přesměrování a opačně?

Pokud je schránka jednoho nebo druhého typu již založena je nutné ji nejprve zrušit a založit znovu v požadovaném tvaru.

  1. Přihlaste se do uživatelského rozhraní.
  2. U vaší domény (viz seznam domén na Dashboardu nebo v menu Domény>Správa domén) klikněte na tlačítko "Detail".
  3. Klikněte na záložku "Email".
  4. Ze seznamu založených schránek klikněte u vybraného záznamu na ikonu koše a potvrďte smazání.
  5. Po smazání rozklikněte tlačítko "Založit nový email".

    • Pokud chcete založit schránku, vyplňte ve formuláři kromě jména schránky také její heslo.
    • Pokud chcete založit přesměrování, klikněte nejprve pod nadpisem formuláře na šoupátko a pro vyplnění zůstane název schránky a pole pro zadání emailových adres kam si příchozí poštu přejete přesměrovat.

  6. Založení schránky nebo přesměrování potvrďte tlačítkem "Přidat".
  7. Pokud je vaše doména plně funkční tzn. především, že je na nás nasměrována a není v převodním ani registračním procesu je vaše emailová schránka funkční zpravidla už do několika minut.

Lze nastavit různou velikost emailových schránek?

Nikoliv, velikost schránek je vždy rovnoměrně rozdělena mezi všechny založené schránky (vyjma přesměrování, které se do prostorové kvóty pro emaily nezapočítává).

Příklad:

Pokud bude u domény celková kvóta pro e-maily 5000 MB a bude zřízeno 5 e-mailových schránek, pak každá e-mailová schránka bude mít k dispozici 1000 MB prostoru.

Co je to doménový koš?

Doménový koš je libovolná, existující emailová schránka na kterou vám budou doručovány emailové zprávy ve kterých odesílatel uvedl chybně vaši emailovou adresu před symbolem @.

Příklad

Máte doménu firma.com a email k této doméně "info@firma.com". Váš zákazník, ale zašle zprávu na neexistující schránku "iiiinfo@firma.com". Pokud budete mít nastavenou adresu doménového koše například na "kos@firma.com" bude vám do této schránky email doručen.

Doménový koš podporují programy Hosting90 Plus a Email90 Plus. Adresu doménového koše lze nastavit v detailu domény v uživatelském rozhraní.

Překročená disková kvóta schránky

Překročená disková kvóta schránky - 552 5.2.2 Mailbox has exceeded the limit

Pokud schránka překročí pro ni přidělený prostor a někdo vám na tuto schránku pošle email, je odesilatel informován, že email nebyl doručen a že schránka příjemce má překročenou prostorovou kvótu, chybová zpráva s předmětem začínajícím na "mail delivery..." obsahuje text s chybou "552 5.2.2 Mailbox has exceeded the limit".

Pokud se tedy blížíte nebo byla-li již maximální přidělená kvóta vaší schránky překročena doporučujeme provést výmaz všech nepotřebných emailů. Nezapomeňte pročistit také složky Koš, Odeslané nebo Spam, které jsou do kvóty také započítávány.

Kde najdu údaj jak moc je zaplněná má emailová schránka?

Tento údaj naleznete po přihlášení do webmailového rozhraní nebo do uživatelského rozhraní v detailu vaší domény na záložce "Email".

Jaká je maximální velikost e-mailové zprávy?

Velikost přijímané i odesílané e-mailové zprávy je omezena velikostí smtp session na 128 MB. Tato velikost, ale není shodná s maximální velikostí přílohy. Záleží na struktuře e-mailové zprávy. Doručení obsáhlejší e-mailové zprávy závisí na mnoha dalších faktorech. Námi doporučovaná maximální velikost jedné e-mailové zprávy je 20 MB.

Na co si dát pozor při tvorbě emailů z PHP skriptů?

Důrazně doporučujeme nastudovat dokumentaci RFC 2822. Emaily, které neodpovídají specifikaci mohou být antispamovými servery vyhodnoceny jako SPAM !

Časté chyby a řešení

  1. Uvádějte korektní adresu odesilatele. E-mail s uvedenou neexistující adresou odesilatele nebude odeslán.

    • Příklad správného zápisu adresy ve skriptu: "From: info@example.com".
  2. Uvádějte obálkovou adresu odesilatele s parametrem -f (viz php dokumentace).
  3. Enkódujte správně subject. Data v hlavičce emailu nesmí obsahovat diakritiku. V případě použití diakritiky je nutné data správně zakódovat (base64, uuencode, atd.).
  4. Neodesílejte e-mail na velké množství příjemců. Při odesílání z PHP aplikace doporučujeme max. 10 příjemců na e-mail.
  5. Pokud odesíláte e-mail v HTML, důrazně doporučujeme použít MIME multipart a přidat i plain-text variantu. E-mail bez plain-text varianty bývá často odmítán antispamovými servery nebo házen do spamového koše.

Nastavení Apple Mail

  • Spusťte program Apple Mail a klikněte do menu Mail / Preferences.
  • Zvolte záložku Accounts a poté klikněte na tlačítko + v levé dolní části.
  • Nyní se Vám spustil průvodce přidáním nového účtu. Vyplňte své jméno, e-mail adresu kterou přidáváte a heslo. Poté klikněte na tlačítko Continue.
  • V následujícím kroku si zvolte název účtu, zadejte adresu POP3 nebo IMAP serveru. Tato adresa je ve tvaru mail.jmeno-vasi-domeny. Dále vyplňte ještě uživatelské jméno - shodné s e-mailovou adresou.
  • Nyní nastavte SMTP server pro odesílání pošty. Adresa serveru je ve tvaru smtp.jmeno-vasi-domeny. Dále je nutné vybrat položku Use Authentication a vyplnit přihlašovací údaje. Přihlašovací údaje k SMTP jsou stejné jako pro POP3/IMAP.
  • Nastavení potvrďte kliknutím na tlačítko Create. Nyní je Váš poštovní účet nakonfigurován a můžete začít používat aplikaci Apple Mail.

Nastavení Microsoft Outlook 2003

  1. Pro přidání již zřízeného e-mailového účtu do programu Microsoft Office Outlook zvolte v horním menu Nástroje a dále položku E-mailové účty...
  2. Objeví se následující okno, ve kterém klikněte na tlačítko Přidat nový e-mailový účet.
  3. Dále vyberte mezi protokolem příchozí pošty. Na výběr máme POP3 nebo IMAP. Po výběru, pokračujte přes tlačítko Další.
  4. Vyplňte níže uvedená nastavení:

    • Adresa serveru příchozí pošty pro POP3 nebo IMAP je ve tvaru: mail.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru příchozí pošty mail.example.com
    • Adresa odchozí pošty SMTP je ve tvaru: smtp.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru odchozi pošty smtp.example.com.
      Pozor: Toto nastavení smtp musí umožňovat především váš poskytovatel připojení k internetu, v opačném případě musíte nastavit pro server ochozí pošty smtp server vašeho poskytovatele připojeni k internetu !!!
    • Vyplňte Informace o uživateli, kde prvním údajem zde je Jméno nebo-li váš alias, vyplňte např. vaše jméno a příjmení, tento údaj se pak zobrazuje příjemci spolu s vaší e-mailovou adresou, kterou vyplníme hned do políčka níže.
    • Vyplňte Přihlašovací údaje, kde zadejte CELOU e-mailovou adresu (tj. např. jan@example.com) a heslo. Svou e-mailovou schránku je nutné mít založenou v uživatelském rozhraní
  5. Máme-li v úmyslu použít jako server odchozí pošty náš SMTP server (tj.ve tvaru smtp.jmeno-vasi-domeny) pokračujeme přes tlačítko Další nastavení
  6. Na kartě Server pro odchozí poštu zaškrtněte Server pro odchozí pošty (SMTP) požaduje ověření a vyberte možnost Použít stejná nastavení jako pro server příchozí pošty.
  7. Změny potvrďte kliknutím na tlačítko OK.
  8. Vytvoření nového e-mailového účtu potvrďte kliknutím na tlačítko Dokončit. Nastavení v jiných poštovních klientech se provádí velmi podobným způsobem.

Nastavení Microsoft Outlook 2007

  1. Pro přidání již zřízeného e-mailového účtu do programu Microsoft Office Outlook 2007 zvolte v horním menu Tools (Nástroje) položku Account settings (E-mailové účty)
  2. Na záložce E-mail zvolte New...
  3. Pokračujte přes tlačitko Next (Další)
  4. Vyberte Yes (Ano) a pokračujte přes Next (Další) na další obrazovku
  5. Pokud není, zaškrtněte manuální konfiguraci účtu a pokračujte přes Next (Další):
  6. Vyberte Internet e-mail a klikněte na Next (Další)
  7. Vyplňte níže uvedená nastavení:

    • User information (Informace o uživateli), kde prvním údajem zde je Your name (Jméno) nebo-li váš alias, vyplňte např. vaše jméno a příjmení, tento údaj se pak zobrazuje příjemci spolu s vaší e-mailovou adresou, kterou vyplníme hned do políčka níže.
    • Pod Server Information (Informace o serveru) vyberte prokol pro příchozí poštu, můžete vybrat mezi POP3 nebo IMAP
    • Incoming mail server nebo-li Adresa serveru příchozí pošty je ve tvaru: mail.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru příchozí pošty mail.example.com
    • Outgoing mail server nebo-li Adresa odchozí pošty SMTP je ve tvaru: smtp.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru odchozi pošty smtp.example.com.
      Pozor: Toto nastavení smtp musí umožňovat především váš poskytovatel připojení k internetu, v opačném případě musíte nastavit pro server ochozí pošty smtp server vašeho poskytovatele připojeni k internetu !!!
    • Vyplňte Logon information (Přihlašovací údaje), kde zadejte CELOU e-mailovou adresu (tj. např. jan@example.com) a do druhého řádku heslo. Svou e-mailovou schránku je nutné mít založenou v uživatelském rozhraní
  8. Máme-li v úmyslu použít jako server odchozí pošty náš SMTP server (tj.ve tvaru smtp.jmeno-vasi-domeny) pokračujeme přes tlačítko More settings... (Další nastavení).
  9. Na kartě Outgoing server (Server pro odchozí poštu) zaškrtněte My outgoing server (SMTP) requires authentication nebo-li Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření. Klikněte na OK.
  10. Vytvoření nového e-mailového účtu potvrďte kliknutím na tlačítko Finish (Dokončit). Nastavení v jiných poštovních klientech se provádí velmi podobným způsobem.

Nastavení Microsoft Outlook Express

  1. Pro přidání již zřízeného e-mailového účtu do programu Outlook Express zvolte v menu v sekci Nástroje položku Účty:
  2. Objeví se následující okno, ve kterém klikněte na tlačítko Přidat a zvolte možnost Pošta...
  3. Zadejte např. své jméno a příjmení:
  4. Nyní napište jméno e-mailové schránky, kterou se chystáte v Outlook Express založit. Svou e-mailovou schránku je nutné mít založenou v uživatelském rozhraní.
  5. Zadejte adresy serverů příchozí a odchozí pošty:

    • Adresa serveru příchozí pošty pro POP3 nebo IMAP je ve tvaru: mail.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru příchozí pošty mail.example.com
    • Adresa odchozí pošty SMTP je ve tvaru: smtp.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru odchozi pošty smtp.example.com.
      Pozor: Toto nastavení smtp musí umožňovat především váš poskytovatel připojení k internetu, v opačném případě musíte nastavit pro server ochozí pošty smtp server vašeho poskytovatele připojeni k internetu !!!
  6. Vyplňte Název účtu, kde zadejte CELOU e-mailovou adresu (tj. např. jan@example.com) a heslo. Svou e-mailovou schránku je nutné mít založenou v uživatelském rozhraní.
  7. Nejdůležitější kroky zřízení e-mail účtu jsou tímto hotové, pro aktivaci účtu stačí kliknout na tlačítko Dokončit.

Úprava nastavení pro použití s naším SMTP

Pokud chcete použít náš SMTP nebo jste se rozhodli aktivovat si zabezpečené vybírání pošty přes SSL, které zamezí možnosti zneužití vašich dat a hesel, je nutné ještě provést následující kroky tohoto návodu.

  1. V nastavení účtů, klikneme na Vlastnosti.
  2. Z vlastností se nám zobrazí nejprve záložka "Obecné", kde můžeme překontrolovat naše zadané údaje a případně můžeme přejmenovat náš účet nebo zadaný alias. Po úpravách na založce "Obecné" přejděte na záložku "Servery".
  3. Na založce Servery klikneme na zaškrtávácí políčko "Server požaduje ověření". Tímto se vám z aktivuje tlačítko Nastavení. Po kliknutí na "Nastavení" se vám zobrazí následující obrazovka s nastavením Použít stejné přihlašovací údaje jako pro server příchozí pošty. Mate-li nastavení provedeno jako na ilustraci níže uzavřeme jej přes tlačítko OK.
  4. Po návratu zpět do "Vlastností/servery" změny uložíme kliknutím na OK. Tímto je nastavení pro Ooutook Express dokončeno. Nastavení v jiných poštovních klientech se provádí velmi odobným způsobem.

Nastavení Mozilla Thunderbird 2 a starší

Umístění položek pro založení nového emailu se liší dle konkretní verze.

  • Thunderbird (Windows) vyberte v horním menu postupně Nástroje a položku Nastavení účtu.
  • Thunderbird (Linux) vyberte postupně v horním menu Úpravy - Nastavení účtu a dále Přidat účet.
  • Mozilla Mail v sekci Úpravy položku Nastavení účtu.
  1. Nyní zvolte možnost E-mailový účet.
  2. Zde do prvního řádku napište např. vaše jméno a příjmení jedná se o tzv. alias, tento údaj se pak zobrazuje příjemci spolu s vaší e-mailovou adresou, kterou vyplníme hned do políčka níže.
  3. Vyberte komunikační protokol POP3 nebo IMAP a zadejte adresu serveru příchozí pošty:

    • Adresa serveru příchozí pošty pro POP3 nebo IMAP je ve tvaru: mail.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru příchozí pošty mail.example.com
  4. Vyplňte Uživatelské jméno, kde zadejte CELOU e-mailovou adresu (tj. např. jan@example.com). Svou e-mailovou schránku je nutné mít založenou v uživatelském rozhraní.
  5. Jako Název účtu můžete použít cokoliv pro vaši lepší orientaci např. Pracovní nebo emailovou adresu.
  6. Základní kroky založení e-mailového účtu ve vašem poštovním klientoví jsou tímto dokončeny (pokud máte ve svém Thunderbirdu již vytvořený SMTP účet bude vaší nově přidávané schránce přednastaven - lze změnit později). Pro aktivaci účtu nyní stačí kliknout na tlačítko Dokončit.

Úprava nastavení pro použití s naším SMTP

  1. V Nastavení účtů klikneme na položku Odchozí server (SMTP)
  2. Adresa odchozí pošty SMTP je ve tvaru: smtp.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru odchozí pošty smtp.example.com.
    Pozor: Toto nastavení smtp musí umožňovat především váš poskytovatel připojení k internetu, v opačném případě musíte nastavit pro server ochozí pošty smtp server vašeho poskytovatele připojeni k internetu !!!
  3. Dále nastavíme Zabezpečení a autentizaci nebo-li ověření odesilatele, zde zaškrtneme položku Použít jméno a heslo a vyplníme CELOU emailovou adresu (tj např. ve tvaru jan@example.com), schránka musí být založena v uživatelském rozhraní jako schránka. Změny uložíme kliknutím na OK.
  4. Tímto je účet připraven pro provoz v programu Thunderbird nebo Mozilla Mail. Nastavení v jiných poštovních klientech se provádí velmi podobným způsobem.

Nastavení Mozilla Thunderbird 3 a novější

Umístění položek pro založení nového emailu se mírně liší dle operačního systému.

  1. Thunderbird (OS Windows) vyberte v horním menu postupně Nástroje a položku Nastavení účtu
  2. Klikněte na Akce účtu a Přidat poštovní účet
  3. Do prvního řádku napište např. vaše jméno a příjmení jedná se o tzv. alias, tento údaj se pak zobrazuje příjemci spolu s vaší e-mailovou adresou. Na další řádky vložte celou emailovou adresu a heslo. Obojí jste si předem založili v uživatelském rozhraní. Jakmile máte všechny údaje vyplněny, dejte Pokračovat
  4. Autodetekce Thunderbirdu nám sice najde některé údaje správně, skonči však určitě chybou, proto zkontrolujeme zjištěné údaje a upravíme přes tlačítko Rozšířené nastavení:

    • Uživatelské jméno : Uživatelské jméno je celá emailová adresa např. email@example.com
    • Příchozí server IMAP / POP3: Ať už pro server příchozí pošty zvolíme POP3 nebo IMAP je adresa vždy ve tvaru mail.domena.tld. Příklad: pro doménu example.com bude adresa mail.example.com
    • Odchozí server SMTP: Pokud vám váš poskytovatel připojení k internetu umožňuje využít jiného než svého smtp nastavení, můžete použít náš SMTP server, který je vždy ve tvaru smtp.domena.tld.
      Příklad: pro doménu example.com bude adresa smtp.example.com
    • SSL: Můžete, ale nemusíte použit
    • Porty: Porty se přednastaví automaticky dle zvoleného protokolu POP3/IMAP/SMTP.
  5. Nyní, když máme údaje upravené klikněte na tlačítko Vytvořit účet.
  6. Pokud jste zvolili přenos přes SSL vyskočí nám následující upozornění, jedná se o povolení vyjimky. Zaškrtněte checkbox a klikněte na tlačítko Vytvořit účet.
  7. Tím je emalový účet vytvořen a můžeme dát přijmou/odeslat poštu.

Nastavení The Bat!

  1. Pro přidání již zřízeného e-mailového účtu do programu The Bat! zvolte v horním menu Účet položku a Vytvořit...
  2. Jako Název účtu můžete použít cokoliv pro vaši lepší orientaci např. "Pracovní" nebo emailovou adresu. Po vyplnění zvolte tlačítko Dále.
  3. Zde do prvního řádku napište např. vaše jméno a příjmení jedná se o tzv. alias, tento údaj se pak zobrazuje příjemci spolu s vaší e-mailovou adresou, kterou vyplníme hned do políčka níže.
  4. Vyberte protokol POP3 nebo IMAP a zadejte adresy serverů příchozí a odchozí pošty:

    • Adresa serveru příchozí pošty pro POP3 nebo IMAP je ve tvaru: mail.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru příchozí pošty mail.example.com
    • Adresa odchozí pošty SMTP je ve tvaru: smtp.jmeno-vasi-domeny (text "jmeno-vasi-domeny" nahraďte vaší doménou). Příklad: pokud bychom měli doménu example.com bude adresa serveru odchozi pošty smtp.example.com.
      Pozor: Toto nastavení smtp musí umožňovat především váš poskytovatel připojení k internetu, v opačném případě musíte nastavit pro server ochozí pošty smtp server vašeho poskytovatele připojeni k internetu !!!
    • Pokud nastavíte náš SMTP server (tj. ve tvaru smtp.jmeno-vasi-domeny) zaškrtněte také "Použít heslo při přihlašování na SMTP server". Lze nastavit také dodatečně po vytvoření účtu v menu Účty-Nastavení.
  5. Vyplňte Jméno, kde zadejte CELOU e-mailovou adresu (tj. např. jan@example.com) a heslo. Svou e-mailovou schránku je nutné mít založenou v uživatelském rozhraní. Volba přesunu smazaných zpráv do koše již záleží na vás a lze dodatečně změnit v nastavení účtu. Po nastavení klikneme na Dále.
  6. Pokud si přejete provádět další nastavení zvolte Ano a Dokončit
  7. Tímto je základní nastavení emailového účtu pro The Bat! dokončeno.