Proč je web omezován kvůli překročení limitu zátěže CPU?
Pro zajištění co nejvyšší stability hostingových serverů a tím i bez výpadkového provozu, má každá z domén pro svůj provoz pevně vyhrazené systémové zdroje na serveru, které jsou určené hostingovým programem. Díky tomuto řešení nedochází k vyčerpání systémových zdrojů serveru a provoz domén není přetěžující doménou nijak omezen.
Následující otázky a odpovědí podrobněji popisují princip této technologie a nasměrují vás k řešením v případě potíží. K tomuto tématu není garantována žádná zákaznická ani technická podpora, neboť optimální technická způsobilost zákazníkem vytvořeného obsahu v rámci jím vybraného hostingového programu je plně v režii zákazníka (viz také bod 10).
Měřená perioda je 24h.
K restartu a novému měření dochází každý den kolem 1h ráno. U domén, které překročily 200% dojde k odblokování.
V uživatelském rozhraní v detailu vaší domény na záložce "Obecné> Kvóty+limity".
Jedná se o podobný problém, jako když se pokusíte na svém osobním počítači spustit náročnější program nebo program zcela špatně naprogramovaný. V takovém případě dojde k rychlému spotřebování výpočetního výkonu a dojde k celkovému zpomalení nebo až k pozastavení samotného počítače.
Příčin může být celá řada, nejčastěji se však problém týká těchto bodů:
- neoptimalizované skripty vašich aplikací,
- příliš dlouhé dotazy na databázi,
- chybějící nebo nadbytečné indexy v databázi,
- použití některých CMS - redakčních systémů např. e-shopů a fotogalerií, které zpravidla více využívají výpočetních zdrojů serveru,
- stejný problém vykazují i některá rozšíření pro vaše CMS, jsou to např. pluginy zálohování, statistiky aj.,
- přístup některých vyhledávacích nebo spamovacích botů.
Ano, na internetu existuje celá řada analyzačních nástrojů. Použít lze např. tyto volně dostupné nástroje třetích stran:
Bohužel ne, doporučujeme proto kontaktovat helpdesk výrobce, případně projít návody na internetu.
Příčina není přímo závislá na návštěvnosti vašeho webu běžnými návštěvníky, ale především na vámi nahraných aplikacích a způsobu jejich naprogramování. Zdroje čerpají také indexovací roboti vyhledávacích katalogů a spam boti. Doporučujeme prověřit váš log přístupů, který se nachází na FTP domény v adresáři /log.
Ano, pomocí uživatelských pravidel v souboru .htaccess. Více informací v dokumentaci k Apache nebo také nápovědě: Příklady použití .htaccess.
Bohužel ne, nejsme autory vaší webové prezentace a nemůžeme proto znát jakým způsobem jste vaše aplikace na našich serverech připravili k provozu. Naše měření zátěže neprobíhá sledováním zvlášť každého jednotlivého skriptu či dotazu do databáze. Měření je pouze výstupní kumulativní hodnotou procesorového času, kterou vaše aplikace provozem spotřebovávají.
Ano, změnou na vyšší hostingový program s vyšším limitem. Pokud však už využíváte nejvyšší hostingový program, další navýšení limitu docílíte přechodem na službu Webapps server v rámci virtuálních serverů.
Měřeno je na TERA instrukce procesoru s ohledem na hardwarovou konfiguraci serveru. Hodnota 100% odpovídá pro:
Parkování | 1,7 TERA instrukcím CPU |
HOSTING90 Mini | 8,5 TERA instrukcím CPU |
HOSTING90 Lite | 22 TERA instrukcím CPU |
HOSTING90 | 249 TERA instrukcím CPU |
HOSTING90 Plus | 1000 TERA instrukcím CPU |
Hosted Email | 1000 TERA instrukcím CPU |
K omezení provozu v rámci 24 hodinové měřené periody dochází až při překročení hranice 200%.
Navýšení CPU limitu je pouze navýšením, nikoliv garancí, že provoz vašich aplikací nemůže vyšších hodnot už nikdy dosáhnout.
Vždy doporučujeme problém nejprve analyzovat a po zjištění příčin provést optimalizaci. Změna hostingového programu je až krajní řešení.
Na našem webu uvádíme pouze některá známá CMS, která pro svůj běh vyžadují PHP a MySQL. Tedy stejné technologie, které podporují i naše webové a databázové servery, nejedná se proto o garanci. Běh a čerpání limitů závisí na tom jak je webová aplikace tvůrcem napsána a jak je uživatelem nakonfigurována. Provoz CMS může vykazovat v určité konfiguraci a nastavení vyšší zátěž serveru než v jiné. Nezapomeňte také, že provoz CMS výrazně ovlivňují i vámi nainstalovaná rozšíření třetích stran jako jsou různé fotogalerie, statistiky, zálohování a další.
Pokud si jste jistí, že už lepší optimalizace vašeho obsahu možná není, řešením může být:
- změna na hostingový program s vyššími limity,
- přejít na libovolný virtuální server nebo si zřídit vlastní fyzický server,
- nebo si provoz hostingu zajistit u jiného provozovatele.
Na lokálním počítači může být chování vaší aplikace výrazně jiné neboť jeho konfigurace nebude nikdy zcela stejná jako konfigurace serveru webhostera. Možnosti čerpání systémových zdrojů na vaší lokální konfiguraci bude odlišné oproti sdílenému hostingu, kde běží v optimalizovaném provozu na jednom serveru i stovky domén.
Ano věříme vám, že jste se s tímto měřením jinde nesetkali, neboť konkurence problém nadměrného čerpání systémových zdrojů serveru zpravidla neměří a nemůže tak zamezit potencionálnímu výpadku serveru z důvodu vyčerpání systémových zdrojů. O způsobeném problému se tak nedozví pozastavením provozu jen uživatel, který problém způsobil, ale všichni uživatelé daného serveru.
Výpověď je možné učinit kdykoliv smazání doménového záznamu v uživatelském rozhraní v menu "Domény", nicméně podle obchodních podmínek je bráno za výpovědní lhůtu celé zbývající předplacené období, uhrazená částka proto není vratná.
19. Není-li předplacené období vratné, mohu provozovat na stejném hostingovém prostoru jinou doménu?
Hosting je pevně vázán a to především i fakturačně k doméně ke které byl vámi objednán a hrazen. Z tohoto důvodu toto řešení není možné.
Bohužel ani toto není možné, provoz virtuálního serveru je zcela jiná služba než sdílený hosting.